Hjälp

Hur lång tid tar min leverans?

Vanligtvis skickas din beställning dagen efter du gjort din order vilket innebär en leveranstid på ca. 5-12 dagar. Vid väldigt hög belastning kan leveranstiden vara upp till 19 dagar.
Du får ett mejl när ditt paket lämnar vårt lager och ett nytt mejl och SMS när paketet kan hämtas ut. Om du inte hämtar ditt paket inom två dagar, får du en påminnelse per mejl eller SMS och hämtas det inte efter sju dagar skickas en postavis hem till dig. Om paketet inte har hämtats ut inom 9 dagar returneras det till oss.

För att vi ska kunna skicka dina varor så snabbt som möjligt kan det hända att din beställning delas upp på flera paket. Efter ditt köp får du som vanligt en bekräftelse på detta per mejl. När dina paket lämnar lagret, får du ett separat mejl med försändelse-id för varje paket. Vårt system avgör från fall till fall om det är möjligt att göra delleveranser.
Vi erbjuder den här leveransmetoden för att vi vill ge dig en ännu bättre service med snabbare leverans.
Se detaljerad leveransdata

Vad kostar frakten när jag beställer varor hos er?

Frakten hos oss är alltid gratis, oavsett värdet av din beställning.

Vad är BlaBoks? Vad står vi för?

Lär dig mer om våra värderingar

Hur betalar jag min beställning?

Hanteringen av betalningsuppgifter görs av Klarna AB. Transaktionen sker genom en krypterad och säker dataöverföring som är godkänd och verifierad av VISA, MasterCard och American Express. Betalningen är 100% säker.

Har jag någon ångerrätt?

Distanshandelslagen säger att man har rätt till 90 dagars öppet köp.
Detta innebär att du har 90 dagar på dig från det att du mottagit din beställning att antingen byta produkten eller få pengarna tillbaka. Du som kund har rätt att öppna förpackningen för att prova produkten. För att få full återbetalning, måste den returnerade produkten vara i ursprungligt skick.

Hur byter jag en vara?

Har ni fått en vara som inte passar eller som ni inte tycker om är ni välkommen att byta den.
Klicka här för detaljerad information om hur ni gör ett byte.

Hur behandlas återbetalningar vid retur?

Om du returnerar hela eller delar av din order kommer din faktura, beroende på det betalsätt du ursprungligen valt, antingen att makuleras/korrigeras, alternativt återbetalas summan till det kort eller det konto du gjort din betalning ifrån.
Alla ändringar och uppdateringar bekräftas via mail. När returen registrerats tar det 2-5 bankdagar innan du ser en eventuell återbetalning på ditt konto.

Hur använder jag mitt presentkort/min rabattkod?

I kassan finns en länk där du anger din rabattkod; värdet på denna dras då av på din slutsumma.

Hur skickas mitt paket?

Våra beställningar skickas med PostNord. Beroende på paketets storlek kan det levereras antingen hem till dig som ett varubrev alternativt till postens närmaste utlämningsställe som ett paket du hämtar ut.

Jag kan inte spåra min beställning ännu. Varför?

Informationen på PostNord-webbplatsen är endast tillgänglig efter att de har behandlat ditt paket. I sällsynta fall kan det ta upp till två veckor.

Jag har inte fått någon avisering om leverans?

När din beställning lämnar vårt lager får du, beroende på vilket leveranssätt den skickats med, antingen ett SMS eller ett mail med en spårningslänk.
När paketet når ditt utlämningsställe får du ett meddelande från posten om att det finns att hämta. Om du angett fel mail eller mobilnummer fungerar inte aviseringarna. Misstänker du att detta är fallet kontaktar du vår kundtjänst, så får du den informationen du behöver.

Hur fungerar det med orderbekräftelse?

Direkt efter din beställning kommer du att mottaga en orderbekräftelse från oss; detta är även kvittot på ditt köp. Om du skrivit något fel i din mailadress vid beställningen kommer bekräftelsen inte att nå dig, då kontaktar du vår kundtjänst så hjälper vi dig. Observera att ibland hamnar orderbekräftelsen i skräpmailen, så kika gärna där.

Om jag behöver avbeställa?

Kontakta oss snarast. Beroende på hur långt din order kommit i hanteringen så hjälper vi dig gärna att stoppa den. Är ordern redan skickad har du givetvis kvar din returrätt, men ordern måste hämtas ut från utlämningsstället och skickas i retur för att inte hanteras som ett ej uthämtat paket, som är förenat med avgifter.

Kan jag komplettera min order?

Du kan inte ändra något själv i webbutiken, men kontakta vår kundtjänst. Beroende på var ordern befinner sig i hanteringen hjälper vi dig gärna med ändringar.

Jag har frågor angående en produkt. Vad ska jag göra?

Ni är alltid välkommen att kontakta vår kundtjänst på telefon 10-88-482-66 (telefontid 9-14 vardagar). Ni kan även skicka e-post till oss på kunde@blaboks.nu. Vi svarar inom 24 timmar på vardagar.

Jag måste ha en vara inom ett visst datum. Går det att lösa?

Vi levererar oftast inom 5-12 dagar, men om du känner dig osäker eller måste ha din beställning en viss dag så maila vår kundtjänst på kunde@blaboks.nu, så kan vi ge dig närmare besked och prioritera din beställning.

Hur länge ligger paketet hos utlämningsstället? Kan man ändra address när paketet redan är påväg?.

Paketen ligger normalt kvar på utlämningstället i 14 dagar. Vill du ändra adress eller annan uppgift på ett paket som redan är skickat så går detta oftast att lösa i samarbete med PostNord. Att ändra information på ett paket kostar 290:- (detta är PostNords avgift).

Har ni någon fysisk butik?

Nej. BlaBoks säljer endast vi internet.

Vilka står bakom BlaBoks?

Lär dig mer om teamet