Returer


Ingen affär är avslutad förrän du fått, provat och godkänt dina varor. Därför har du 100 dagars ångerfrist när du handlar hos Bla Boks. Kort sagt – du ska vara helt nöjd, annars får du pengarna tillbaka!

Det betyder att du har 100 dagar på dig efter att du mottagit varan att välja antingen byte av varan, eller att få pengarna tillbaka för varan. Du har rätt som kund att utan kostnad öppna förpackningen för att prova varan. Varan måste skickas tillbaka i oförändrat skick, dvs du får inte använda varan och sedan skicka den åter. Vänligen notera att, varor som köps med över 40% rabatt eller under specialerbjudande är inte berättigade till retur. Produkter som köps med 40% rabatt kan inte returneras.

Hur gör jag för att byta en vara?

1. Kontakta vår kundtjänst. Du kommer att få rätt returadress beroende på typen av dina varor.
2. När du ska skicka tillbaka varan rekommenderar vi att du går tillbaka till ditt utlämningsställe och ber dem hjälpa dig med portot, du står alltså själv för returportot.
3. När vi fått returen och godkänt den skickar vi ut den nya varan till dig.

Hur gör jag för att returnera en vara?

1. Kontakta vår kundtjänst. Du kommer att få rätt returadress beroende på typen av dina varor.
2. När du ska skicka tillbaka varan rekommenderar vi att du går tillbaka till ditt utlämningsställe och ber dem hjälpa dig med portot, du står alltså själv för returportot.
3. När vi fått returen och godkänt den betalar vi tillbaka pengarna. (Du som kund står för kostnaden för returfrakten när du ångrar köpet )

Hur gör jag för att reklamera en vara?

Vid reklamation kontaktar du alltid först vår kundtjänst och inväntar vidare instruktioner om hur du går tillväga för att reklamera en vara.

Alla paket som lämnar oss är försäkrade. Är paketet och/eller innehållet skadat när du får det bör du anmäla det genast på platsen. Har du hämtat ut och öppnat paketet och upptäcker skada så kontakta oss. Transportskada skall reklameras till oss inom ”skälig tid” från det att felet upptäckts eller borde upptäckas. Reklamation som sker inom 2 månader från köptillfället anses alltid som inom ”skälig tid”. Vid byte eller retur står du för transportrisken. Spara alltid följesedeln/kvittot tills returen är avklarad. Detta underlag används alltid vid eventuella reklamationer till PostNord.

Returadress:

Olika typer av objekt måste returneras till olika lager. Kontakta vår kundtjänst för att få rätt returadress för din situation.